T-T = TOK-TORSTEN!



                Hello alla 'snow-lovers'!!!




Söndag har det blivit och jag är jäkla pigg o alert igen!!! Min mage funkar utmärkt och livet är utmärkt sköööönt!!!

Igår vaknade dock min klena matte med en väldig nack-spärr, så det blev inget bloggande för oss!
Jag o husse gjorde vårt bästa för att kurera henne...jag med pussar (försökte även få i henne lite köttfärs, tänkte att det skulle bota även dålig nacke....men hon påstod att hon inte gillade rå köttfärs ???) och husse med fin massage!
Funkade fiiint, för idag var hon lite rörligare igen....





         
              ...började dagen med en rolig historia, som vi skrattade...






         
       ...sen talade jag om för husse hur mycket jag tycker om honom...





Kan ju tala om att vi hade bara -1 imorse och vi tjoade alla glatt....Nu jäklar skulle vi till Kinnbäck och försöka dra igång 'gamla Bettan'.....minns ni henne.....våran skoter!





         
                 ...här är hon....lite dammig och med fågelskit i håret...





        
                     ...väntade förväntansfullt på ett bbrrrrmmmm...





...väntade o väntade....husse blev mer o mer varm och andfådd där vid startsnöret.....





        
                                  ...faaan, så jäkla trist...





         
                                ...så jag drämde tassen i snön...





         
                          ...förvandlade mej till 'Lilla Snömolnet'...





         
                          ...ughhh...mig dansa snöööödansen...
                               (sorry, men vad annat göra?)





         
                                    ...YEAHHH, let's dance...





         
                                      ...mig vara fantastisk...





        
                          ...snäääälla, var inte arga på mej...





          
                       ...så kom 'bbrrrmmm-et', jäklar vad det rök...





         
                                 ...husse ville 'kappas' lite...





         
                           ...klart som korvspad att jag vann...





        
                    ...sen blev det en liten tur efter skoterspåret...





               


                             


                                          


         
                       ...ute på isen var det vacker himmel...





         
                                ...åååå vad jag älskar det här...





         
                    ...skulle vara så kul om ni var här med mej...





Ja, så var då alla lååånga helger över för den här gången och nu väntar 'blå' veckor för hela slanten! Matten suckar litegrann, men jag tycker det ska bli skönt med vanliga dagar ett tag nu, jag måste få tillbaka rutinerna för dörr-vaktandet, känns som jag glömt hur man gör...





                                HA EN SKÖN KVÄLL, VÄNNERNA!

                                          KRAMAR TORSTEN




Kommentarer
Postat av: Sinna

HÄRLIGT att ordningen är återställd så du kan hänga med igen :-)

Gillar verkligen bilderna på dig och husse!! Det ser ut som kärlke det :-)

Ja jag gillar alla bilder så klart men dom var ltie extra fina

KRAM Sinna

2010-01-10 @ 20:00:18
URL: http://lillhuset.blogspot.com/
Postat av: Sinna

HÄRLIGT att ordningen är återställd så du kan hänga med igen :-)

Gillar verkligen bilderna på dig och husse!! Det ser ut som kärlke det :-)

Ja jag gillar alla bilder så klart men dom var ltie extra fina

KRAM Sinna

2010-01-10 @ 20:01:23
URL: http://lillhuset.blogspot.com/
Postat av: Stella

Kan tänka mig att husse blev alldeles varm i hjärtat när du talade känslor med honom, det blev jag i alla fall!

Vilken tur att Bettan kom igång till slut, en sån skoter skulle jag vilja ha, men här pratas det bara moppar nu för tiden..

Du Torsten, klart jag sitter kvar vid mitt fönster, på dig kan jag vänta hur länge som helst!



Massor med snöiga kramar

2010-01-10 @ 20:05:47
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Totti

Jag kunde just tro att du dansat lite. I kväll kom det lite snö trots att SMHI lovat uppehåll. Men det var bara skönt, och så doldes alla gula kissfläckar som kantar promenadstråken. Så nu blir det till att ut och "måla" igen.

Matte hälsar att din matte inte behöver någon systemkamera, hon tar så fantastiska bilder ändå.!

2010-01-10 @ 20:48:44
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Vad skönt att du mår bra nu men så tråkigt att matte har fått nackspärr, jobbigt. Vilken härlig stund du och husse verkat ha haft, både inomhus och utomhus :-)

2010-01-10 @ 20:57:10
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: laurence

vad bra att magen är i form igen men stakars matte tur att hon har er. vad snabb du är som springer i kapp snöskottern. puss på nosen.brrr vad kallt det blev.

2010-01-10 @ 22:20:53
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Ressu

Cocillana var ordet, sa Bull! Matte har fått 'låna' det av en kompis, så förhoppningsvis ska hon kunna sova i natt.

Ha nu en fin vecka, njut av mänsklig och hundlig temperatur, dansa lite lagom och sköt om er!

Sov gott!

2010-01-10 @ 23:51:49
URL: http://www.ressu.se
Postat av: strövelstorpslagottona

Bra att dom varmare graderna hittade ända till er. Mamsen skrattar så hon får kramp i magen. Och vi dreglar över dom helt sagolika bilderna. Duktig husse som kunde återuppliva Bettan.

snöpussar

2010-01-11 @ 00:17:26
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Yrsa

Va kul att du är på benen igen och slutat skita så mycket. Hej hopp från Yrsa

2010-01-11 @ 00:22:57
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

JAg tror det var en fräckis du och husse hade så roligt åt, sånt där killsnack allts....

Kul med Bettan, såna maskiner finns inte här där jag bor, kan du inte ta den och komma och hämta mig, jäklar vad vi skulle rejsa då. Jag har hört något om en prins som kallades för rally-prinsen, visst var det väl du Torsten...

Elliot

2010-01-11 @ 00:53:19
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Monica Hansen

Torsten, du ÄR fantastisk! Du gör mig glad varje dag:)

2010-01-11 @ 07:42:04
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Prinsessorna

Men Torsten...du är ju helt UNDERBAR!!!!Det där var ju inte "snödansen" det var ju "startagamlabettandansen" Och den gjorde du ju med bravur. HEJA TORSTEN!!!

Puss på sötnosen

2010-01-11 @ 17:32:28
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: Rosenvante

Jag visste det Torsten, jag visste att du skulle köra snödansen att du inte skulle kunna låta bli. Vilka härliga kort din matte tar, man blir helt varm när man ser all kärlek och glädje i bilderna.

2010-01-11 @ 20:05:44
URL: http://rosenvante.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0