En god helg har det varit!



                                                      Tjenare!


Efter en mycket trevlig helg är det måndag igen....Min midsommar har varit väldigt mysig o trevlig!
I fredags for vi då till Yrsa, där bjöds på vackert väder, trevligt sällskap, god mat och härliga bad!






                           ...tjohooo, vild midsommar-galopp...






                    ...midsommarstång och lite bubbel åt matte...






                       ...jag var en hejare på att tigga...

            fick en hel del gott i magen, jag var jättenöjd





        
                            ...tyckte Yrsa var extra söt i fredags...

                      har lite svårt att motstå henne då hon lutar så sött på huvudet






                                  ...OOOUPS!!!    Sorry, Nisse....

                        blev lite till mej där, var inte meningen ;)






                              ...
vi och våra mattar badade...

          matte badade näck och vill av förklarliga skäl ej vara med på bild






                               ...det blev stilla på vattnet...





        
                          ...bara herr 'dopping' som blev kvar...






                                   ...'åsså' jag förståss...






                              ...var ju vackert på himlen...





Vi tog taxi hem sen på natten och gissa en som small av i soffan när jag kom hem....Jag var såååå trött!!!

Båten ja.....Blev ingen båt alls i helgen! Nä, vi blir nog tvungna att byta motor först, så jädra typiskt!
Fast det har blåst kraftigt här så det kanske var lika bra att vi blev kvar på land :)

På midsommardagen traskade vi ner på loppis i Badhus-parken....






                               ...det var varmt o skönt...







                         ...kollade in deras midsommarstång...






                                  ...den såg torr ut , tyckte jag....






                             ...matte gillade blommorna hon...






   ...men så började det blåsa kraftig och på himlen tornade det upp sej...






                           ...och vi fick jätte bråttom hem...

 vi hann nästan hem....fick springa i åsk regn sista biten, men det var ju bara kul....särskilt kul var det att se matte springa i såna där sandaler som knappt sitter fast på foten...




Midsommardagen var lugn i övrigt, vädret var så blåsigt att vi faktiskt gick in ganska tidigt...men det gjorde inget för jag var fortfarande skittrött!!!





Igår, söndag, tänkte hussen o matten att vi skulle fara nånstans dit vi normalt inte brukar fara!
Sagt o gjort, vi åkte ut till Norrfjärden och promenerade....






                    ...jättemysigt, stora gräsåkrar för mej att springa på...






                    ...jag lekte ko en stund och betade i gräset...






                              ...fina små smörblommor...






                                       ...härliga åkrar...






                  ...väldigt glad o nöjd trippade jag längs grusvägen...






      ...såg nåt en bit fram, stannade o kollade lite om matte också sett...

                          nä, hon verkade inte ha sett






                              ...tadaaa, se så fin jag blev...






                         ...det var det här inte matte såg....hehehe...






                             ...vad menar du...vaddå luktar illa...






                 ...marsch pannkaka hem, tordes inget annat än att lyda...






            ...fast jag vet inte...tycker inte heller att färgen passar mej...





Så nu är jag nybadad o ren inför måndagens bravader! Jag har ju , precis som Totti, tagit sommarlov....dom får hitta nån annan som dörrvakt i några veckor....jag är trött!!!
Hussen o matten har några veckor kvar innan semester, men jag brukar trösta dom med att säga : 'den som spar, han har'....





                                         HA EN BRA MÅNDAG!!!

                                           KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Yrsa

Ja visst hade vi roligt - jag tror aldrig jag har varit så trött förut. Det sitter i än så jag tycker det är ganska skönt att alla for på jobbet imorse - jag ska nog inte hitta på något bus(?) tror jag. Matte tyckte inte om bilden där hon badade - hon undrar varför inte din matte var med på bild när hon badade (haha - det hade varit kul). Yrsa

2010-06-28 @ 09:15:19
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Rudi

Vilken fantastisk midsommar du haft! Så mycket du har hunnit med. Den där Yrsa går inte av för hackor precis! Bra initiativ där på midsommarafton, Torsten! Vattna midsommrstången är också omtänksamt. Nu ska du vila dig i form så du orkar med nya äventyr! Brottarkram från mig!

2010-06-28 @ 09:32:48
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Becca & Olga

Ojoj vad bilder, vet knappt var jag sak börja!! :D

Kissa på midsommarstången, ajabaja ;) Och diket, kan bara beklaga att han hitta det före dig!

2010-06-28 @ 16:09:40
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Carina

Vilka massa härliga bilder och vad mysigt ni har haft det. Fast du kanske inte ska bli så till dig att du sätter på kompisen haha och kissa på midsommarstången, du är för rolig :-) Jäklar vad skitig du blev, du kan inte motstå. Hoppas aldrig mina hundar blir såna galningar ;-) Ha det gott, kram

2010-06-28 @ 19:22:23
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Ines

Vilken härlig helg ni haft. Härliga bilder också.

Kul att du fick va med Yrsa i helgen och busa. Men jag undrar, åt du sill Torsten och varför badar du i sådant vatten????

Kram

Ines

2010-06-28 @ 20:28:26
Postat av: Bamse och Valle

Undrar vad våran Matte menar med att hade det varit vi skulle det ha blivit den stora tvätten. Och då innebär det med slangen i tvättstugan och mycket schampoo. Ni verkar ha haft en härlig helg, din kompis såg ut nästan som du lika vit och fin, före badet. Ha en bra kväll

2010-06-28 @ 20:41:39
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: Petra

Men va f-n Torsten!

Jag litade på dig! Trodde på vad du sa om att du o Yrsa bara vad kompisar och så beter du dig som...som en...hund. Just det ja, vi är ju hundar (glömmer det ibland)

Otroligt snygg du var efter buset på åkern, nästan i klass med mig ; )

/Nisse

2010-06-28 @ 22:29:21
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se
Postat av: Lagottocesare

Tjena brorsan!

Lungt att höra att du haft en bra midsommar ! Det har jag oxå haft på landet. Har bara fått några otyg till fästingar, som matte envisas med att försöka få loss



Kram från brorsan !

2010-06-28 @ 22:29:29
URL: http://www.lagottocesare.bloggaplatsen.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

haha vadå inte via bilder på matte när hon badar näck;) Men jösses det skulle jag ALDIRG göra bland folk sådär....Nåja du har ju haft det förjäkla kul och jag är såååååååå avundsjuk på allt vatten och härliga UNDERBARA solnedångar...den sista bilden på vattnet och solen var bara en 10 poängare! Lerig? luktar dy? känner igen det det där...kan lova att jag INTE gillar eran förkärlek för sådant skit!

Puss på dig du läckre grabb, hälsa gott till din matte att jag hade behövt hennes händer i mitt hår...men nu var jag ju tvungen och ringa ngn annan;)

Tjingeltjiong sjung en liten sommar sång...trallalllalllallllallalllaaallaaaa.....

2010-06-28 @ 23:41:25
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Totti

Åh, bad, brudar och bete på blomsterängar - vilken härlig helg. Tack för att vi fick ta del av den i bildform.

2010-06-29 @ 03:27:26
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Edith

Torsten - du verkar ha haft en toppenfin Midsommar. Och självklart är du välkommen till Provence närhelst du vill. Nospussar

2010-06-29 @ 16:29:43
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Wille

Vilken härlig helg du haft ! Festligt leriga ben du har ! Fniss. ha dte gottis. Kikar nog en en sväng framöver igen, men nu ska jag strax sova. Ska bara rasta husse först !

2010-06-30 @ 00:45:55
URL: http://willebus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0