The weatherman say's snow today....




         
                            ...and it's snowing on my head...




                                            Hej föresten!


Söndag idag och här har det vräkt ner snö hela helgen.....Husse gråter ännu mer och vägrar ta i spaden, vet inte riktigt hur jag ska hjälpa!!!
Matte är bara trött i ögat hon....hon vill inte heller ta i spaden....Nää, lite hopplöst känns det!

Så idag väljer vi att snöa inne och hussen o matten får väl deppa bäst dom vill, jag är ju bara hund jag så jag får väl bara gilla läget... !!?





         
                          ...försökte iallafall fånga flingorna i munnen, 
                                 så dom inte skulle landa på marken....





         
                                  ...attackerade starkt, men....





         
                 ...det kändes lönlöst, fick hitta på nåt annat istället...





         
                     ...hmm, en pinne....luktar typ grillad korv...





         
                                   ...ingen ser mej, va'...





         
                                          ...tror jag tar den...





         
                            ...NEJ, nedrans gubbe, den är MIN...





         
                                       ...min, min....bara MIN...





         
                                        ...så jag drar i 180...





         
                                  ...näpp, inte ens det var kul...





         
                        ...jag drar filten över huvudet i stället 
                               och låssas att jag inte syns...





Som ni ser andas det inte av spirande vårkänslor här hos oss.....EN bra sak som ändå andas hopp om vår är att det nu har blivit SOMMARTID.....ja, det är ju alltid något, måste genast springa till deppiga hussen och berätta det, ifall han glömt....;)





                                       HA EN BRA SÖNDAG!

                                          KRAM TORSTEN
                 

Kommentarer
Postat av: Rosenvante

Oj, blev nästan förskräckt när jag såg första bilden. Trodde du blivit totalt insnöad lilla gubben.

Här är det så härligt utan snö just nu men man ska aldrig ropa hej innan man är över bäcken, det kan ju komma bakslag ännu. Men vårblommorna är på god väg och Ines har fått rusa runt i trädgården och även på vissa promenader nu och det gillar hon.

Ha det skönt under filten.

2010-03-28 @ 17:21:37
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Ressu

Du är väl bara för gullig du - och omtänksam. Vi blir alldeles fuktiga i ögonen både matte och jag. Såå fint tänkt att försöka fånga flingorna innan de landat .... "Vad rätt du tänkt ... skall ej av tiden härjas" E. Tegnér - tror vi.

Hoppas nu solen kommer och hjälper dig med snön.

Killkramar

2010-03-28 @ 17:55:03
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Rudi

Ja, hu, vilken läskig bild den första var! Tänkte genast rusa upp till dig och hjälpa dig ur gropen innan du täckts helt. Men så såg jag till min lättnad att du kommit upp och hittat pinne och då kunde jag andas ut. Det är bra att du försöker fånga flingorna innan de landar, alltid hjälper det något! Kram från mig!

2010-03-28 @ 17:58:12
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Carina

En sak är säker nu när det är sommartid att vi går mot vår och sommar även om man inte kan tro det när man ser på era bilder :-) Här är det bara grått och tris men det är bättre än att det kommer mer snö för det hade jag inte orkat med, men lite sol hade ju inte skadat. Ha en skön eftermiddag

2010-03-28 @ 19:24:35
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Wille

Men vilken massa härlig nysnö ni har fått ! Jag vill rulla i den ! Dessvärre vill inte matte sätta sig och skjutsa mig till all er härliga snö !

Här nere är det så smutsig snö så det känns inte ens lockande att rulla i den.

2010-03-28 @ 23:13:07
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Usch snö! tänk att vi såg en fjärlig och ett bi i fredags:) Snön smälter på fort och det är stora sjöar istället...och förbannat skitiga golv igen SUCK! nåja snart är det varmt och gott hos dig med ska du se...till midsommar sådär;)

Puss på din mule, från trötter!

2010-03-28 @ 23:17:35
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: strövelstorpslagottona

Nu tror vi att det har blivit Nordpolen hos er. Jädrans va snö, ska det aldrig ta slut? Du syns ju nästan inte. Men, sommartider hej hej sommartider, kommer snart bara vänta.

sommarpussar

2010-03-28 @ 23:27:24
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Bengt kungen af kullabygden

Hej min favorit halv bror, jag lovar jag ska göra mit bästa för att våren ska komma till dig

Postat av: Bamse och Valle

Men så skoj att du hittade till oss. Ja visst har vi fått mycket snö. Nu får det verkligen räcka med snö. Nu vill vi ha lte värme så att den försvinner fort. Kan vi länka till dig? Ha en bra dag.

2010-03-29 @ 08:39:23
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: Stella

Jag saknar snön, har lite svårt att pinka, får leta länge innan jag hittar en liten snöplätt..



Jag tycker att första bilden var döhäftig, men det är ju så att jag VET att du klarar dig ur alla knipor, du är ju min hjälte!!



Puss o kram hela dan

2010-03-29 @ 15:06:33
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Oj jisses vad jag blev rädd, jag trodde att du var i nöd på första bilden. Jag saknar faktiskt snön, tro det eller ej, men nu är det bara skitigt här.

Tufft försök att fånga alla snöflingor i munnen, men vad gör man inte för hus-s friden :-)

2010-03-29 @ 15:45:35
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Sinna

Helt suverän bild överst :-))))

Nää snön verkar aldrig ge sig...suck...eller så är det så att den som väntar på något gott ;-)

Kram Sinna

2010-03-29 @ 20:34:27
URL: http://lillhuset.blogspot.com/
Postat av: Lego

Oj oj oj, vilken deppig dag ni haft.

Inte lätt att se ljust på framtiden och tro på vår och sommar med så mycket snö som ni har kvar! Vi lider med er!

Vet hur trötta vi var på snön för bara någon vecka sedan! Och aldrig har ett regn varit så välkommet som då, för vipps så var nästan all snön borta!

Skulle gärna skicka lite snödroppar och vintergäck till er om jag bara kunnde.

Allt för att ge er hopp om att våren är på väg även till er i norr :)

Puss och kram Legolas

2010-03-30 @ 00:29:44
URL: http://www.legolas-ohana.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0