Tur på isen!



                                                    Tjenare!


Äntligen måndag igen :)  Nuuu är det liksom dags för vanliga 'blå' veckor igen, allt återgår till det normala och man kanske kan få lite lugn o ro....Dagarna håller på att bygga på sej lite tid och ljuset känns lite annorlunda, i skrivande stund har dagen förlängts med 1 timme och 1 minut!!! Jamen, det är inte så illa pissat...

I lördags hade vi fint vinterväder, -8 och solen orkade sej över horisonten. Vi for ut på isen, här i Pite har vi så tur att dom plogar upp en stor autostrada på isen, där alla kan utöva friluftsaktiviteter. Man kan gå, åka skidor eller skridskor, sparka....faktiskt jäkligt fint! Isen är ju liksom så stor o rymlig att alla ryms, utan att trängas.




                                              ...solen kommer inte upp så högt...




                                                          ...fin, bred isgata...




                                                           ...isen är tjock...




                                        ...hmm, misstänkt föremål för över...




                                               ...synnerligen misstänkt...




                                                                      ...ATTACK...




                                                             ...the terminator...




                                     ...nä, jag leker med tanten på spark istället...




                                   ...hjääääälp, hon har ju tappat skallen...




                                            ...jiiiises, hon är där bakom mej...




                                      ...min vana trogen....lite pur snö-glädje...




                                            ...många kallar det snö-dans...




                                                    ...men jag vet inte jag...




                                            ...det känns mer som ett kall...




                                      ...som att jag är gjord för detta enda ändamål...

                     För ni får väl ändå hålla med om att jag är jäääävligt bra på det..??!




                                          ...sen blev det en samlad lunk med husse...



Nu måste jag väl erkänna att min ystra snö-glädje och kall framkallade en viss mängd snöööö, för igår, söndag, snöade det hela dagen ! Inte gjorde det mej nåt inte....men husse var väl inte alltför överlycklig! När han kom in efter att ha skottat sa han att han längtade efter sommaren...??? Jäkla korkskalle....det är ju långt dit och ska man börja längta nu måste man ju längta jättelänge ju!!! Nä, jag och matte vi är kloka vi, för vi gillar snö och vi gillar vinter och tids nog blir det sommar igen :)



                                                        HA EN BRA MÅNDAG!

                                                           KRAM TORSTEN




Kommentarer
Postat av: Ressu & Rolle

Tjena' Kungen av Snöland! Du och din matte har helt rätt; det är onödigt att börja längta efter vår och sommar redan nu - det kommer ju att dröja JÄTTELÄNGE innan den kommer. Men vi har haft plusgrader och sol i två dagar nu ...

Matte undrar varför alla plötsligt byter bloggadress .... hon har problem med att länka till allt nytt - det funkar liksom inte (säkert skit bakom spaken i vanlig ordning)

Men som vanligt blir man så glad av se din glädje och mattes fina foton. Ha det gott!

2011-01-10 @ 18:30:47
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Rudi

Jag tycker att vi fortsätter snödansa och snörulla så länge det går! Så tar vi hand om vårkänslorna när det bli läge för det. Eller hur? Killkram till dig från mig!

2011-01-10 @ 18:43:09
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Ines

Mysigt att matte bloggar igen, då kan du vara lugn nu då.

Finfina bilder som vanligt och du är bara sååååååååå duktig med snöhopp och allt du gör. Men du missade nog nått där, för vi fick bara regn igår. :(

Kram

2011-01-10 @ 20:08:25
Postat av: Totti

Härliga snöhopp du gör, du är en prydnad för din ras. Men jag undrar om du inte skulle kunna göra en köld-dans så vi får lite kyla hit ner? Nu säger de nämligen på radion att köldperioden är över och att vi här nere i södern får vänja oss vid "normalt" vinterväder, dvs slask och blask. Och det gillar vi inte!

2011-01-11 @ 03:30:27
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: busan

Härlig snödans du kör med! Själv gillar jag att hoppa i snön och att gräva....

2011-01-11 @ 14:17:34
URL: http://lagotto.hepp.nu
Postat av: Hillman

Jistanes vicken snödans du har, ja jag har då aldrig sett något liknande men så har jag inte träffat så många lagotter i alla fall inte i det verkliga livet.



Du har en skön stil och din atack på det där konstifika föremålet går inte av för hackor dä heller.



Taxkramisar.

2011-01-11 @ 16:43:31
URL: http://taxar.bloggagratis.se
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tusan vad tiden går fort. Nu är det ju redan Fredag och jag ville bara säga TREVLIG HELG!

Killkram från Snygg-Göte en rätt rar kille!

2011-01-14 @ 09:07:11
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Stella

Tjenare Torrige T

Ja visst är det gott när det blirsom vanligt, då uppskattar man ju de vanliga helgerna!!

Vilken häftig isväg, inga bilar där va? Det hade varit toppen!



Ha en go helg!

2011-01-14 @ 21:53:48
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Monica Hansen

Torsten, du är bäst! Fantastiska bilder!

2011-01-15 @ 11:02:49
URL: http://nagelbloggat.blogspot.com/
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Tjen Torsten

Kul att se att du lever på hoppet he he he jag har min skämtsamma dag i dag. Jag är på gott humör för jag har fått trycka till Kulan lite idag :-) Gillar sista bilden på dig, där har du verkligen flaggan i topp som en stolt lagotto. Ja för sjutton akta dig för huvudlösa kärringar på spark, jag har en här hemma så jag vet...

2011-01-16 @ 01:11:40
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Smsa Låna

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-19 @ 02:06:05
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0