Jajamän!


                                                    Tjenare!


Hoppas det är någon kvar där ute....för nu var det jättelänge sen ju!!!!

Efter veckor av ihärdig kyla och väldigt lite att blogga om, har det ju faktiskt blivit lite drägligare uteliv! Äntligen kan man njuta av solen OCH snön samtidigt....vårvintern är här!
 
Och för oss har det blivit dags att dra liv i 'gamla Bettan' (skotern), det är ett äventyr varje år, men faktiskt tror jag att även 'hon' längtat efter lite ljusare tider för det brummade välvilligt efter bara några drag i startsnöret....




                                               ...nu jäklar blir det åka av...



                                             ...Kerstin....Bertil....hänger ni på...



                                    ...eftersom jag nu blivit snart 2 1/2 så...



                                          ...nu jävlar är det JAG som kör...



                                                 ...fortare.....fortare...



                                                            ...najs...



                                                             ... =)) ...



                                        ...körde oss till en läig plats...



                                   ...'Kärran o Bärran' är med....husse fixar baslägret...



                                      ...jag är förstås behjälplig med snöskottandet...



                           ...tycker att han är lite vårdslös med hur han slänger den...



                                     ...Kerstin o Bertil börjar med konstiga saker...



                                             ...så medan husse tar igen sej...



                                      ...far jag för att kolla vad som händer...


           
                               ...va faaan händer...njasi, jag är skeptisk...



                            ...men Kerstin ser nöjd ut, så då är det väl lugna puckar...



                                      ...jaha, husse har gjort upp eld...



                                                   ...sa någon... korv....



                                     ...morfar (snart 88) o mormor kommer...



                                      ...ja så har det ju varit Vasalopp också...

                                                              trist



                           ...
och matte drömde en stund om den kommande sommaren...



                                         ...allt detta medan snön smälte...



                                             ...och det drippade o droppade...




Ha nu en härlig vecka alla och känner ni för att ta en tur på isen med 'Bettan' så är ni välkomna hit!

Man kan aldrig veta när vi är tillbaka nästa gång....det kan bli snart och det kan bli 'osnart'....min matte 'vart som hon vart' och jag önskar ibland jag hade en annan som ville skriva lite oftare, MEEEEN nu har jag just henne så jag får lov att hänga med....




                                                       PUSS & KRAM

                                                          TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Rudi

Ååååhhhh, så avis jag blev när jag så hur du fick köra själv!!! Och du är ju lite yngre än jag till och med. Husse och jag ska till stan idag, ska höra om jag kan får börja övningsköra bilen lite då! Tack för tipset! Mysig utflykt, nåt sånt har jag aldrig gjort, jag kommer gärna nästa gång ni ska iväg, men säg till i god tid!

2011-03-07 @ 08:17:17
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Ines

Vilken härlig utflykt.

Jag har fått springa med husse när han åker skidor och det har varit jättemysigt. Matte har ju bara legat på soffan o latat sig i flera veckor nu. Men nu säger hon att i morgon , då du, då ska vi jobba igen. Vadå jobba??? Jag har ju jobbat hela tiden, det är jobbigt att vakta hus hela dagarna. Nej, då är det ju rena semestern när vi är på mattes jobb, för då kan jag ju vara ledig.

Kamizar

2011-03-07 @ 08:35:43
Postat av: Tuna

Vilken fin dag du haft!

2011-03-07 @ 09:40:26
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Postat av: Totti

Aaaah, så läckert. Men har du lagt av skoteroverallen? Skönt att du inte tappat spänsten i alla fall, trots din aktningsvärda ålder.

2011-03-07 @ 09:44:10
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Ressu - och Rolle

WoW - får du köra skoter?! Det vill jag också prova på.

Jag vet ingen som gillar snö så mycket som du - inte ens min lillebror! Och även om man är ganska trött på den nu, snön alltså, så blir man glad av att se dig!

Ha det gott!

2011-03-07 @ 11:04:46
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Busan

Här kommer din böna till pallen! Va skoj vi skulle ha på isen! Köra fort och sen bara springa o leka.

2011-03-07 @ 15:11:57
Postat av: Hillman & Illerson

Tjena mors, det var inte igår väll men bättre sen än aldrig. Vi har oxå en sån där matte som inte vill alla gånger och då är det bara att finna sig, inget att göra åt liksom. Du det där med skoter är häftigt, vi hade skoter där vi bodde förut men sen vi flyttade hit har vi inte haft någon, har liksom inte funnits tid till det. Sen säger hussen att man ska inte vara lat om man ska åka skoter, för det är lätt att köra fast i alla dessa djupa spår efter trämumsarna. Slita med att få upp en skoter då är halva nöjet borta och sen hussen gjorde illa sig så är det ingen lämplig sysselsättning. Vore det inte så långt till dig så skulle jag vilja prova igen med att köra skoter, hihi.



Taxkramisar i mängd.

2011-03-08 @ 11:19:07
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Stella

Du är ju verkligen världens bästa prins du, skoterförare och allt!

Kan du inte ta en svängom hit med skoterna?? Än så länge håller vår is :-)



Ha nu en riktigt go helg, själv ska jag till farmor medans Dorran o matten ska till Strövelstorp...



Kramar i massor

2011-03-11 @ 10:38:36
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Nu blir jag riktigt avis.... fick du köra alldeles själv??? jag som aldrig ens sett en scoter på riktigt. Fiskat har jag heller aldrig gjort iallafall inte korv :-)men det är nog nån speciallité från Norrland.

Kram rån mej till dej :-)

2011-03-12 @ 01:09:22
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Salle

Så underbart det ser ut! Sol, snö och underbart landskap. Kan det bli bättre? Blir avis på att du tagit snöskoter-kort. Undrar om du kunde lära mig också :)



Fick du reda på varför dem låg som dumbommar och tittade ner i hålen?

2011-03-15 @ 10:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0